JPMorgan’dan Tüketici Odaklı Türk Şirketlerine Değerlendirme
JPMorgan, son geliştirdiği UMS’29 modeli ile Türkiye’deki tüketici odaklı şirketleri ve hisselerini inceledi.
2025 yılına doğru, şirketlerin zorlu bir tüketici ortamıyla karşı karşıya kalacağını belirten JPMorgan, fiyat artışlarını kısıtlamak zorunda kalan şirketlerin istikrarlı marjları sürdürme konusunda zorlanabileceğini vurguladı. Ayrıca, faiz indirimlerine rağmen yılın ilk yarısında sıkılaştırma baskılarının devam edeceğini ifade etti.
BİM, Migros, Ford Otosan ve Tofaş gibi öne çıkan şirketlerde, reel kazanç artışı fırsatlarının sınırlı olduğunu belirten JPMorgan, değerlemelerin halen düşük olduğunu ve bu durumun değer fırsatları sunabileceğini düşündüklerini söyledi.
Kazanç büyümesi ve risk primlerini azaltmak için zamanında faiz indirimlerinin önemli olduğunu belirten JPMorgan, tavsiyelerini ve fiyat hedeflerini güncellediklerini vurguladı. Migros’a “ağırlığını artır”, ŞOK ve Coca Cola İçecek’e ise “Nötr” değerlendirmesi yaptı.
Arçelik, BİM, Coca-Cola İçecek, Ford Otosan, Migros, Tofaş, Şok Marketler için hedef fiyatlarını Aralık 2026’da belirleyen JPMorgan, THY için ise hedef fiyatını Aralık 2025 ve 494 TL olarak korudu.
(EKONOMİ SERVİSİ)