İhracatın kapısını ise yurt içi ve dışı fuarlar açıyor. 20 ülkeden yaklaşık 400 yabancı profesyonel alıcı, 16-19 Nisan arasında İstanbul Pullman Kongre ve Sergi Merkezi’nde düzenlenecek 9’uncu Eksposhoes Ayakkabı Saraciye ve Moda Fuarı’nda buluşacak. 60 üretici firmanın katılacağı fuarın toplam ayakkabı ihracatına yaklaşık 70 milyon katkı vermesi bekleniyor.
BİR ÇİFTİNİN MALİYETİ DÖRT KAT ARTTI
Eksposhoes CEO’su Erkan Demir, “Sektörün ihracatta özellikle salgın döneminde yakaladığı çizginin gerisinde kalmasının tek nedeni maliyet artışları. Bugün bir çift ayakkabının ortalama maliyetinin üç yıl öncesine kıyasla yaklaşık dört kat arttığına şahitlik ediyoruz” dedi. “Sektörün ihracatta yeni rekorlar kırması bana göre Doğu bloku ülkelerindeki mevcudiyetini pekiştirmesinden geçiyor” diyen Demir, “Başta Rusya olmak üzere Polonya, Romanya, Azerbaycan ve savaş halinde de olsa Ukrayna’daki varlığımızı güçlendirmemiz elzem hale geldi. İhracatta salgın dönemi ve öncesindeki performansını yakalayacağına inanıyorum” değerlendirmesinde bulundu.